The European Digital Innovation Hub in Transilvania (TEDIHT) oferă  patru categorii de servicii principale pentru a sprijini IMM-urile și antreprenorii din domeniul IT și non-IT, precum și a întreprinderilor din diverse sectoare industriale să se adapteze noilor principii ale erei digitale și să devină mai inovative. Aceste servicii sunt oferite de partenerii din consorțiu în funcție de resursele fiecăruia și veți putea vedea, în infografice, furnizorii fiecărui tip de serviciu.

Prima categorie este „Construirea de Rețele și Ecosistem” (Networking and Ecosystem Building). Aici, companiile se pot conecta cu alți actori din domeniul inovării și transformării digitale, atât la nivel local, cât și european. Prin aceste rețele, este facilitată colaborarea, împărtășirea de cunoștințe, prezentarea și valorificarea oportunităților de afaceri toate acestea sprijinind creșterea și dezvoltarea afacerilor.

În această categorie intră servicii precum:

  • Crearea și întreținerea rețelelor și comunităților de inovare la nivel regional și european
  • Servicii de potrivire și intermediere
  • Hackathoane
  • Colaborare cu centrele europene de inovare digitală, training-uri, participare la evenimente

O altă categorie importantă a serviciilor TEDIHT este  ”Testează înainte să investești” (Test Before Invest). Aici, companiile pot încerca și evalua soluțiile digitale înainte să le implementeze complet. Astfel, ei pot lua decizii mai bune și să gestioneze mai eficient banii pe care îi investesc în tehnologie.

Serviciile din această categorie includ:

  • Analize digitale și evaluări de maturitate digitală
  • Acces la infrastructură tehnologică (laboratoare, echipamente)
  • Acces la experți specializați
Construirea de Rețele și Ecosistem

În categoria „Competențe și Formare” (Skills and Training), TEDIHT oferă programe de instruire și dezvoltare a abilităților digitale pentru angajații companiilor. Acestea acoperă atât abilități de bază, cât și cunoștințe avansate în domeniul digitalizării și inovării. Astfel, organizațiile pot îmbunătăți nivelul de competențe al angajaților și să îi pregătească pentru provocările și oportunitățile din era digitală.

Servicii din categoria Skills and Training:

  • Training-uri despre abilități și competențe digitale (de bază și avansate)
  • Training-uri tehnice
  • Training-uri despre managementul inovației și modele de afaceri digitale

Ultima categorie, „Sprijin pentru Găsirea de Investiții” (Support to Find Investments), ajută beneficiarii să identifice și să acceseze surse de finanțare pentru proiectele lor de transformare digitală și inovare. Prin acest serviciu, TEDIHT le oferă companiilor posibilitatea să exploreze diferite opțiuni de finanțare și să acceseze resursele necesare pentru a-și implementa proiectele digitale.

Serviciile includ:

  • Mentorat în afaceri
  • Dezvoltare de afaceri

Împreună, aceste categorii de servicii reflectă angajamentul TEDIHT de a sprijini organizațiile în transformarea lor digitală și inovare, contribuind la dezvoltarea economiei digitale. La TEDIHT, clienții sunt prioritatea principală. Echipa colaborează strâns cu toți cei interesați de aceste servicii, pentru a înțelege nevoile lor și pentru a oferi soluții care să aducă beneficii reale.

TEDIHT urmează o metodologie în trei etape: Înțelegere > Inovare > Scalare și oferă două rute alternative pentru client/beneficiar (Minimal și Optim) prin care se vor furniza servicii specifice de inovare și transformare digitală. Călătoria fiecărui beneficiar va începe de la evaluarea inițială a maturității digitale, fiind stabilită în urma nevoilor identificate în timpul evaluării.

Despre această evaluare, numită și Audit de Maturitate Digitală (Digital Maturity Assessment – DMA), vom vorbi într-un articol viitor. Dar putem spune de pe acum că nu este un ”audit” în sine, ci este doar o vedere de ansamblu, o examinare a stadiului în care se află compania, pentru a stabili ce servicii îi sunt potrivite pentru a ajunge acolo unde își dorește.